- PYEONGTAEKㆍDANGJIN PILOT
- 안전하고 신속하게 평택ㆍ당진항으로 인도합니다.
평택ㆍ당진항
평택ㆍ당진항만 개요도
Passage Plan
부두제원
평택ㆍ당진항예선현황
평택ㆍ당진항
서해안 중심부에 위치하여 황해를 사이로 중국의 연안 산업벨트와
최단거리로 마주한 대 중국 교역기지가 바로 평택항입니다.
짧은 개항 역사에도 불구하고 동북아 무역의 전진기지로 성장한 평택항,
이 평택항의 미래야말로 21세기 한국경제의 가능성이며 교두보라고 할 수 있습니다.
최단거리로 마주한 대 중국 교역기지가 바로 평택항입니다.
짧은 개항 역사에도 불구하고 동북아 무역의 전진기지로 성장한 평택항,
이 평택항의 미래야말로 21세기 한국경제의 가능성이며 교두보라고 할 수 있습니다.
평택ㆍ당진항 특징
- 중국과 최단거리에 위치, 해상운송비의 절감, 신속한 물류수송
- 대련 537km, 청도 630km, 천진870km, 영성 389km
- 육지에 둘러싸인 천혜의 항만, 해일-태풍피해 최소화
- 안개발생 (연간)26.3일 : 인천 47.8일, 군산44일
폭풍일수 (연간)6.8일 : 인천 6.5일, 군산 26.1일.
- 산업 및 소비 중심지인 수도권 - 중부권에 위치, 내륙 운송비 절감
- 국내총생산 (GDP) 54%, 인구 53%를 차지
화물수요 창출이 큰 국가 및 지방산업단지 밀집
(포승-석문국가공단, 안중 · 인주지방산업단지, 당진 고대-부곡지구)
- 신속한 내륙교통망, 물류수송시간 단축
- 서해안-경부-동서고속도로, 국도 6개노선(1,38,39,43,45,82호선)요충지
산업철도(평택-포승), 서해단선철도(야목-예산) 부설계획
- 광활한 항만배후지를 확보, 종합 항만으로서 저렴한 비용의 계획개발 뒷받침
- 총 588만평 항만배후지 확보(유통 49.5만평, 상업-업무 32.8만평, 국제교류 12.2만평,
생산 49.8만평, 관광위락 31.8만평, 녹지 412.5만평
導船計劃과 情報交換 Pilotage Plan & Informations
1. 移動經路 & 導船士 乘下船 區間 Passage Plan & Pilot Boarding Area
2. 詳細 案內 Further Informations ; Please contact the home page of Pyeong-Taek Dang-Jin pilot association
or request the same informations
through ship’s agent prior to ship's arrival.
3. 現場 案內 Onboard Informations ; The boarding pilot explains to the master as currently required for the ship maneuver incl. navigation, berthing, tugs & tidal streams.
4. IMO STCW 1978 AS AMENDED ; Part2 Voyage planning, Part3 Watch-keeping at sea including clause 49, 65 & 81 (Coastal and congested waters ; The officer in charge of the engineering watch shall ensure that all machinery involved with maneuvering of the ship can immediately be placed in the manual mode of operation when notified that the ship is in congested waters), so the computer load-down of Engine be released immediately in any emergency situations & be available astern engine any time unless prior noticed otherwise.
5. 區間別 船速計劃과 操縱船速(SPEED REDUCTION PLAN)
6. 曳船現況 (2017.8.1.) Tugboat Particulars & Arrangement of Berthing Tugs
through ship’s agent prior to ship's arrival.
3. 現場 案內 Onboard Informations ; The boarding pilot explains to the master as currently required for the ship maneuver incl. navigation, berthing, tugs & tidal streams.
4. IMO STCW 1978 AS AMENDED ; Part2 Voyage planning, Part3 Watch-keeping at sea including clause 49, 65 & 81 (Coastal and congested waters ; The officer in charge of the engineering watch shall ensure that all machinery involved with maneuvering of the ship can immediately be placed in the manual mode of operation when notified that the ship is in congested waters), so the computer load-down of Engine be released immediately in any emergency situations & be available astern engine any time unless prior noticed otherwise.
5. 區間別 船速計劃과 操縱船速(SPEED REDUCTION PLAN)
接岸操縱 船速表 MANEUVERING SPEED TABLE (SOG, L=Ships Length, M=Mile) | |||||||||
VESSEL DWT | 5M to Berth | 4M to Berth | 3M to Berth | 2M to Berth | 1M or Before 180 turn | 1-2L to the Berth |
Speed plan | ||
1萬 以下 Less 10K |
- | - | Eng S/B | 11 Knot | 6-7 Knot | 2-3 Knot | 2∼3 knot +4 Kn/mile |
||
Panamax & Cape |
- | Eng S/B | 12 Knot | 9 Knot | 5-6 Knot | 2-3 Knot | 2∼3 knot +3 Kn/mile |
||
VLOCULOC | Eng S/B | 11 Knot | 9 Knot | 7 Knot | 4-5 Knot | 2-3 Knot | 2∼3 knot +2 Kn/mile |
||
|
6. 曳船現況 (2017.8.1.) Tugboat Particulars & Arrangement of Berthing Tugs
會社名 | TUG NAME | GT | HP (Ton) | ||||||
대륙(주) | NEW DAE RYUK | 466 | 6,000 (75) | ||||||
㈜대륙 | NEW JIN | 307 | 5,200 (66) | ||||||
DAE GUN | 268 | 4,500 (63) | |||||||
NEW DAE JIN | 198 | 3,600 (46) | |||||||
(주)한창 산업 |
HI YANG | 376 | 6,000 (75) | ||||||
NEW HAN CHANG | 269 | 5,220 (66) | |||||||
DAE PYEONG | 269 | 4,500 (58) | |||||||
VENUS | 166 | 2,600 (33) | |||||||
6 DAE YANG | 113 | 1,660 (18) | |||||||
금강선박(주) |
SO-RAK |
281 | 5,200 (64) | ||||||
파트너 마리타임(주) |
O DAE | 281 | 5,000 (61) | ||||||
HAN-LA |
284 |
5,200 (62) | |||||||
TAE BAEK |
227 |
4,500 (58) | |||||||
(주)흥해 | CAPE CASTLE | 257 | 5,200 (70) | ||||||
BEST CASTLE | 258 | 5,000 (68) | |||||||
GALAXY CASTLE | 229 | 4,500 (60) | |||||||
EUN SUNG | 232 | 4,500 (60) | |||||||
YONG SUNG | 157 | 2,600 (32) | |||||||
BEN CASTLE | 161 | 2,000 (24) | |||||||
해양환경 관리공단 |
KEUM RYONG 550 | 295 | 5,200 (62) | ||||||
HAE RYONG 502 | 306 | 4,500 (54) | |||||||
DAE RYONG 313 | 190 | 3,600 (43) | |||||||
HWANG RYONG 202 | 120 | 1,880 (24) | |||||||
㈜대성항운 |
DAE SUNG 1(항운) | 295 |
5,200 (62) |
||||||
DAE SUNG 3(항업) | 306 |
4,500 (54) |
|||||||
DAE SUNG 5(항업) | 190 |
3,600 (43) |
|||||||
DAE SUNG 7(선박) |
120 |
1,880 (24) |
|||||||
(주)해나루 항만 |
DANG JIN HO | 124 | 2,000 (23) | ||||||
HAENARU 1 | 273 | 5,200 (62) | |||||||
HAENARU 2 | 273 | 5,200 (62) | |||||||
(합)해양 |
SANG ROK 5 | 289 | 5,220 (64) | ||||||
SANG ROK 7 | 324 | 6,470 (75) | |||||||
세종예선(주) | BORYEONG 7 | 287 | 5,220 (65) | ||||||
국제물류(주) | KWANG NAM HO | 298 | 5,000 (65) | ||||||
JEONGSUNG 7 (정승) |
288 | 5,000 (63) |